مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 14:152023-08-04اقتصادي

دریای خزر، مقصد آلوده ترین رودخانه آستارا


ورود مستقیم فاضلاب های خانگی به رودخانه مرکزی آستارا که به دریای خزر منتهی می شود، سبب بروز نگرانی های اجتماعی در این شهر گردشگرپذیر استان گیلان شده است.

- به دلیل ریزش مداوم فاضلاب منازل به رودخانه مرکزی مرداب رود آستارا که از میان این شهر مرزی عبور کرده و به دریای خزر متصل می شود، این رودخانه به یکی از آلوده ترین رودخانه های منطقه تبدیل شده و به عنوان معضل محیط زیستی، نگرانی اجتماعی در این رابطه مطرح بوده و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این وضعیت غیر بهداشتی است.

آلودگی رودخانه های آستارا تاثیر منفی بر محیط زیست این شهر گردشگرپذیر دارد و برای دفع اصولی زباله ها و جلوگیری از ورود فاضلاب های منازل به رودخانه ها باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

آلودگی رودخانه مرکزی آستارا که از میان این شهر می گذرد مشکلات بهداشتی به وجود آورده و به هیچ عنوان در شأن شهر مسافرپذیر آستارا نیست.

طبق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام افراد موظف به حفظ محیط زیست اطراف خود هستند و دستگاه های اجرایی متولی از جمله اداره حفاظت محیط زیست، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان باید وضعیت موجود رودخانه مرکزی شهر را که به نوعی بهداشت عمومی و سلامت جامعه را تهدید می کند، کنترل و مشکل فوق را رفع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریای خزر، مقصد آلوده ترین رودخانه آستارا

دریای خزر، مقصد آلوده ترین رودخانه آستارا